Långfredag!

Nu är det påsk igen. Vi var ut och satte fjädrar i nå björkris men det känns konstigt att göra det när det typ är barmark. Men nu är det gjort i alla fall..



Observera att det inte är en snöfläck i backen.



Och här står dom duktiga pyntarna..



Tidigare i veckan tog vi fram cyklarna och inga barn kunde varit lyckligare..



Barnarbete...



Idag hittade vi Emmas gamla hängmatta. Hur skönt som helst är det att ligga där..



Här står en söt liten tjej som gör sitt yttersta för att inte skratta. Hon lyckas bra tycker jag. Frida har så himla roliga kommentarer. Förra veckan då vi var på cykeltur så var vi och cyklade på storvägen och när vi kom in på våran grusväg så vinglade det till och hon kom ut i kanten..Jag sa:
- oj här var det löst. Frida:
- ja, pappa har glömt att sätta fast det.

Idag så satt vi ute vid grillringen och åt uppstekt palt då det plötsligt kommer en stor fet råtta och springer mot oss. Var en liten brädhög alldelens bredvid oss och dit for den. Så vi pratade en del om råttor och råttpest och sånt. Sedan hör jag Robin säga till Frida:
- pappa tror att han haft sorkpest en gång. Och Fridas klockrena kommentar:
- va? klarade han sig? Robin:
- ja annars skulle han ju inte stå här.

Dom är så roliga så det är inte klokt. Go ungarna mina.

Nu håller vi tummarna att påskharen tänker komma med lite gott påskgodis imorrn. Glad påsk på er...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0