Matlagning!



Något som jag tycker är jobbigt är att komma på vad man ska äta för mat, har helt tappat min matlagningslust. Jag skulle vilja att affärerna i Vilhelmina börjar med såna där matkassar med recept och ingredienser så skulle man ju ha det bekymret löst. Skulle så gärna vilja laga nån annorlunda mat, är döless på samma gamla vanliga mat.

Är det fler som håller med?

Dom behöver inte köra ut hit till mig, jag hämtar gärna en färdig matkasse när jag lix är på plassn.


Grillad guacamoletortilla med mozzarella


Fiskgryta Smögen

Foto: Malte Davidsson

Visst ser det gott ut?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!!!

Vi hade samma problem för ett långt tag sedan. Vi löste det genom att göra en 6 veckors matlista som rullar runt. När vi är less på en speciel rätt så ändrar vi den. Detta har fungerar väldigt bra. Plus blev att veckohandlingen gick smidigare. Detta är ett hett tips!

2011-06-03 @ 18:41:00
Postat av: Maria H

Hmmm mitt namn försvann från förra kommentaren... Det är alltså jag Maria H även på den :)

2011-06-03 @ 18:42:13
Postat av: Carola

Hej! Tack för tipset Maria, vi har gjort så förut, men haft svårigheter att hålla fast vid det. Men ska göra ett försök igen, kanske det går bättre den här gången ;-)

2011-06-03 @ 18:58:25
URL: http://carolamfl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0